måndag 20 februari 2012

Vår i luften ökar livskvalitén

I fredags hade P och jag världens härligaste ridtur på Eidur och Hubbe. Vindstilla, en sol från en klarblå himmel som värmde kinden och fågelkvitter i öronen. Lägg till detta två töltande killar. Vad mer kan man begära? Detta händer inte varje dag. Lördagen var mer vardag. Mulet, stalltjänst med löshöbärgning och ca 300 liter vatten som ska bäras från köket eftersom ledningarna har frusit i stallet samt tre turer och fem hästar som fick motion.

På söndagen blir jag väckt av J kl 0603 - tjohoo - till strålande sol. Är ju lite lättare att komma upp då även kl 0603:) Efter frukost tar jag Valsa ut på en, vad jag tänkte mig, liten lugn tur. Hon är ju gravid och väntar i slutet på juni.


Solen gassar och fåglarna kvittrar och det känns ännu bättre än fredagens tur. vi småtjattar lite Valsa och jag. Lång tygel och inga skänkelvikningar eller halvhalter. Bara sakta mak runt Boda by. När vi har lullat runt och är på väg hem tycker Valsa att vi har såsat länge nog. I en hyfsat brant nedförsbacke sätter hon iväg i ökad trav som snart går över i full galopp. Hon är för rolig vår Valsa. Tjock är hon men alltför långsamma turer är inget för henne. Full karutta ska det vara.

Detta är livskvalité!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar