torsdag 15 december 2011

Mycket vatten under broarna

Det var länge sen sist men jag ska skärpa mig från och med NU!

Vår kära lilla Màdi lämnade oss för de gröna ängarna i hästhimlen en natt tidigt i oktober. Vi kommer aldrig få reda på varför men han var så dålig utan någon förklaring. Nu ligger han begravd hemma på gården. Vår kära Fenja har också lämnat oss men hon skuttar omkring uppe Bergsjö.

Vi har fått en "Hubbe" istället. En lite äldre gentleman som som visar hänsyn både mot små barn och äldre farbröder.

Min finaste Valsa och Glèdi börjar bli runda om magen. Kanske vi har två skuttande små föl lagom till midsommar. P och jag tippar vad det blir. Båda damerna är troligtvis homozygoter, vilket gör att jag tippar på att Valsa får ett sto, rödskäck och Glèdi får en hingst, svart skäck. Tiden får utvisa...

Eidur har varit på "kurs". En månad hos Caspar och Sofia http://www.chislandshastar.se/ Nu har vi draigt igång! Eidur ska så snart han är redo avelsvisas. Men som den Mökkurson han är, är han sen i utvecklingen och ni alla får förmodligen vänta ett år till innan ni får se honom på banan.



Nu är det snart jul och vi firar som vanligt i Järvsö med massor av ridning, mat och stor familj. 6 hästar ska numer tränas och motioneras. Full rulle med andra ord.

Vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar