måndag 15 augusti 2011

Måndagen den 15 augusti

Jag har världens roligaste jobb. Fattar ni att jobba för barns rättigheter i världens ledande barnrättsorganisation gör en ödmjuk men också lite kaxig! Som chef för U:s kontakter med företag har jag alla möjligheter att påverka livet för tusentals barn/småtassar. Det låter stort men med världens bästa team är det faktiskt en sanning. Vi jobbar träget varje dag för att får in pengar till vår verksamhet runt om i världen. Jag ska inte orda om detta mer än att jag blir f-bannad när tom med mina vänner ifrågasätter om pengarna verkligen kommer fram. Men visst f-n gör dom det! Vem ska man lita på om inte sina vänner? Jag tror att många av dem som ifrågasätter om pengarna kommer fram har det som en ursäkt för att inte bidra. Det är ok att inte bidra MEN stå för det då!! Eller ta reda på hur det ligger till. har du en hundring över varje månad så gör som 140 tusen andra - bli Världsförälder. Gå in på www.unicef.se och gör slag i saken vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar